אום ונמסטה
אנו שמחים שבחרת לקרוא את הסיפור שלנו! הסיפור שלנו הוא עתיק ומודרני כאחד. הוא עמוק ורחב ביותר, ולכן נעניק לך אותו במקטעים קטנים מרתקים.
נתחיל את הסיפור שלנו עם השם של המרכז: “מרכז שיבננדה ליוגה ודנטה”. אנו בטוחים שעלתה בך תמיהה מה זה שיבננדה ומה זאת ודנטה?
אום ונמסטה
אנו שמחים שבחרת לקרוא את הסיפור שלנו! הסיפור שלנו הוא עתיק ומודרני כאחד. הוא עמוק ורחב ביותר, ולכן נעניק לך אותו במקטעים קטנים מרתקים.
נתחיל את הסיפור שלנו עם השם של המרכז: “מרכז שיבננדה ליוגה ודנטה”. אנו בטוחים שעלתה בך תמיהה מה זה שיבננדה ומה זאת ודנטה?
אולי גם שאלת את עצמך מה זה באמת יוגה. שיבננדה הוא שמו של אחד מהמאסטרים הגדולים ליוגה בהודו המודרנית. סוומי שיבננדה נולד ב-1887. הוא היה תלמיד מצטיין, רופא מצטיין ואפילו מנהל מצטיין של מספר בתי חולים. הוא ניחן באהבת אדם מדהימה וברוח שירות בלתי נדלית. כרופא וכמנהל בתי חולים הוא הציע פעמים רבות שירותים רפואיים ותרופות בחינם (או על חשבונו הפרטי) לחסרי אמצעים. הוא הקדיש את עצמו עד כמה שיכל כדי להסיר את הסבל מחייהם של אחרים.
אולם משהו היה חסר. למרות הקריירה המזהירה שהיתה לו, על אף יכולתו לעזור ולרפא ועל אף חיי המותרות שיכל להרשות לעצמו – סוומי שיבננדה לא חש סיפוק.
הסבל שראה סביבו באופן של של אינספור מחלות וכאבים, זיקנה ומוות נראה לו כחסר מענה. גם אם לרגע קט ניתן היה להקל את הסבל על ידי התפתחות רפואית כזו או אחרת, התוצאה, בסופו של דבר, היתה זהה ולחלוטין בלתי מזהירה.
בתוך קלחת העשייה, השירות, הטיפול והריפוי, השאלה הקיומית אודות תכלית החיים המשיכה להעסיק אותו ולא לתת לו מנוח.
המענה לשאלה הגיע ממקור בלתי צפוי (כרגיל), וגרם לטרנספורמציה אדירה בחייו של הרופא הצעיר והמצליח.
השאלה שהטרידה את סוומי שיבננדה נוגעת גם לך?
היית רוצה לקרוא עוד על התשובה והטרנספורמציה שהיא חוללה?
יוגה הינה דרך רוחנית, שמטרתה להביא את האדם לגילוי של השלווה והאושר הפנימיים אליהם כל אחד נכסף.
היוגה במסורת שיבננדה הינה יוגה קלאסית, המביאה להתפתחות הרמונית, וגילוי הפוטנציאל המלא של הגוף, ההכרה והנשמה.
סוומי וישנו דבננדה, מייסד ארגון שיבננדה הבינלאומי, סיכם את השיטה בחמישה עקרונות בסיסיים:
מרכז שיבננדה שם לעצמו למטרה לקדם את חמשת העקרונות הללו, באמצעות פעילויות מגוונות, מורים מהשורה הראשונה ותחושת שליחות אמיתית להפחתת הסבל בעולם.
בעידן המודרני, כשהמושג “יוגה” הפך שם נרדף לספורט הוליסטי, או פעילות גופנית אופנתית, אנו מרגישים זכות גדולה להנגיש את האור הרוחני היותר נעלה של היוגה כפי שזרח לאורך אלפי שנים.
סוואמי שיבננדה, מהמסטרים הגדולים של הודו במאה ה-20, הקדיש את חייו כדי להפיץ את מדע היוגה על כל ענפיו ובצורה השלמה ביותר, מדע שהיה נסתר וסודי במשך דורות רבים.
היוגה מאז ומעולם תורגלה כנתיב מיסטי למציאת האמת הרוחנית העומדת בבסיס הקיום האנושי של האדם וגם במהות הבריאה כולה. התהליך להתפתחות הרמונית וגילוי הפוטנציאל המלא של האדם ברובד הפיזי, האנרגטי, הרגשי, המנטלי, האינטלקטואלי והרוחני הושג על ידי תרגולים שקובצה תחת ארבעת שבילי היוגה :
סוומי שיבננדה תמצת את התרגולים הרבים של ארבעת נתיבי היוגה לכדי 6 עקרונות:
או בעברית – שרת, אהוב, תן, טהר, מדוט, הגשם
הצעידה לאורך שביל זה מתחילה בכך, שהאדם מכיר שייעודו העיקרי במהלך חייו, הוא שירות.
אמירה זו עשויה להשמע תמוהה לחלוטין למרבית בני האדם היות והם מרגישים ומאמינים שהבריאה נועדה לשרת אותם, ולהגשים את רצונותיהם, תשוקותיהם, חלותיהם וכו’ – אולם תפיסה זו היא הסיבה והשורש לסבל האנושי על פי תורת היוגה כמו גם הבודהיזם.
אז השיעור הראשון (ולעיתים נדרשות שנים או פרקי חיים כדי להפנים, לקבל וליישם אותו) באבולוציה הרוחנית שלנו הוא לשים את הדברים בסדר הנכון.
כשהשמחה שלנו תנבע מהיכולת לשרת אחרים במקום לצפות שישרתו אותנו, אנחנו נתחיל לפסוע בכיוון הנכון.
לכן, כל ארגון שיבננדה הבינל”א כולל המרכז ובית הספר בתל אביב, פועלים כעמותה ללא כוונת רווח.
את העשייה שלנו אנו מנהלים ברוח הקרמה יוגה – שירות בלתי אנוכי.
כולנו – המנהלים, המורים, אנשי קבלת הקהל, התחזוקה – משרתים אתכם בהתנדבות כדי לחלוק את המתנה הנקראת “יוגה”.
הצעד הבא הוא היכולת ללמוד לפתח ולטפח אהבה.
גם זהו שיעור גדול ועצום שלעיתים כה רבות נדרשות מאתנו שנים רבות להתבגר ולהבשיל על מנת להבינו
וכל זמן שהשיעור לא הופנם ויושם אנו עשויים לגלות שאהבת בוסר הינה מקור לכאב וסבל רב.
אנו משתוקקים שאהבה תופיע בחיינו, תמלא אותנו ותישאר שם לתמיד. על אף שלא ימצאו אף אחד שחווה זאת מסביבם, עדיין אנשים מאמינים ומקווים שהאהבה הזאת תגיע אליהם כמו זכייה בלוטו ולא תעזוב אותם, עד שיפרדו מן העולם.
אז עד שהנס יקרה ניתן ויש ללמוד ולתרגל את היכולת לפתוח את הלב ולהתחיל להעניק אהבה כחלק מהשירות,שהוא הוא הדרך הנכונה שלנו לפעול ולהתקיים כאן. שירות הוא אהבה בפעולה.
אהבה צריכה לקבל ביטוי לא רק פנימי כהרגשת לב. את הביטוי החיצוני שלה היא מקבלת בצורת נתינה.
נתינה אמיתית, ללא ציפייה לקבל משהו בתמורה היא הדרך שלנו לראות עד לאיזו רמת שלמות התפתחה יכולתנו לאהוב. האדם שזכה בהארה מעניק לאחרים כאילו היה מעניק לעצמו. עבורו המשפט “ואהבת לרעך כמוך” אינו סיסמא או ציווי, זוהי המציאות החיה שלו.
אם ניישם באופן רציני את כל הצעדים שתיארנו, ללא ספק נתקדם מרחק רב בתהליך הצמיחה הרוחנית. עכשיו על השואף הרוחני ללמוד להכיר את עולמו הפנימי ברמה הרבה יותר מפורטת, לפנות אל תוך מעמקי תת המודע ולהבין את הכוחות הנסתרים היוצרים את ההרגלים שלו, ההתניות שלו, המושגים שלו אודות עצמו והעולם.
כאן מתחיל תהליך טיהור פנימי הדומה לבדיקת חמץ לפני ליל הסדר. התלמיד מחפש ומטהר עצמו מכל שמץ חמץ או אגו – אכן תהליך משמעותי ומפרך.
עכשיו הדרך סלולה למדיטציה. בימינו רבים קופצים אל הקומה האחרונה של הבניין הרוחני מבלי לוודא שיש לו בסיס שיתמוך בהם. מדיטציה תמיד היתה פסגת התרגולים וההכשרה הרוחנית ולא רק כלי להרפיית מתחים כפי שלעיתים רבות מתייחסים אלה כיום במערב.
מדיטציה שנעשית על ידי שואף רוחני שהכין את הקרקע בשקידה ויגיעה אכן תניב את פירותיה!
ומהו הפרי הסופי – זוהי הגשמה עצמית או הגשמת הייעוד שלשמו נולדנו, זהו מצב בו אנו יכולים מתוך חווייה ישירה לענות על כל השאלות הקיומיות העולות בחיינו כמו:
היוגי שהגיע לפסגת היוגה מגלה כי המציאות המוחלטת, האינטליגנציה הקוסמית, אלוהים, הטבע או כל שם אחר שבו נבחר לקרוא למציאות הגדולה, כל אלה אינם שונים ממי שהוא באמת. הוא מזהה את עצמו כישות רוחנית הזהה ומאוחדת עם כל מה שקיים.
וזוהי “יוגה” שפרושה הוא אחדות:
אני עצמי הוא ישות רוחנית הזהה ומאוחדת עם כל מה שקיים.
לשירותכם תמיד!
צוות מרכז שיבננדה ליוגה ודנטה – תל אביב
יוגה אותנטית בתל-אביב – מרכז שיבננדה ליוגה הינו הרבה יותר מעוד סטודיו ליוגה. אנחנו בית ספר ללימודי מדעי היוגה וסניף של ארגון היוגה הגדול בעולם. אצלנו תוכלו לבחור בין שפע של שיעורי יוגה במגוון רמות עם מורי מיומנים ומנוסים, לבין מסלול של קורסים מובנים שיבטיחו התקדמות שיטתית בכל האספקטים של התרגול. אתם מוזמנים לבדוק את מערכת שיעורי היוגה היומיים שלנו או לבדוק את דפי הקורסים היעודיים שלנו : יוגה למתחילים, יוגה למתקדמים, קורס מדיטציה, קורס מדיטציה מתקדם, קורס ללימוד פסוקי היוגה של פטנג'לי, קורס חשיבה חיובית, קורס איורוודה (רפואה הודת קלאסית), סדנת איורוודה ובישול יוגי, סדנת פרניאמה (נשימה יוגית), סדנת דמיון מודרך ועוד הרבה יותר.
כל הלימודים והתרגולים כולל תרגול תנוחות היוגה הינם ברוח המדיטציה ועם דגש על נשימה יוגית. לכל התרגולים יש השפעה מאד מיטיבה על מערכת העצבים והינם מיועדים לשם הורדת תופעת דחק (סטרט – stress) כך שאם אתם סובלים מחרדות, דיכאון, הפרעות שינה או עיכול תמצאו שפע של כלים להיטיב עם הגוף והנפש שלכם ולהשתחרר מסימפטומים מעיקים.
התרגול במרכז נעשה באוירה ביתית חמה ותומכת. כל הצוות שלנו מורכב ממתנדבים המקדישים את כשרונם, מרצם וזמנם כדי להעניק לכם את מה שהם מחשיבים למתנה הגדולה ביותר שהם קיבלו לחייהם – מתנת ה-יוגה וה-מדיטציה.
אנו רוצים להזמין אתכם לבוא ולהתנסות לפני שאתם מחליטים להתחייב למסגרת של תרגול. אתם מוזמנים להתקשר אלינו ולתאם שיעור התנסות ליוגה, למדיטציה או לכל אחד מהקורסים האחרים שלנו. אם התרגול והאנרגיה של המרכז מצאה חן בעיניכם אנו בטוחים שתפיקו אינספור תועלות ממסגרות הלימוד שלנו כפי שחוו עשרות אלפי תלמידינו במהלך כמעט 50 השנה האחרונות, מאז שהמרכז נוסד בתל אביב בשנת 1971.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית מוסן מנת. להאמית קרהשק סכעיט דז מא, מנכם למטכין נשואי מנורך. ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה – לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.
נולום ארווס סאפיאן – פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק – וענוף סחטיר בלובק. תצטנפל בלינדו למרקל אס לכימפו, דול, צוט ומעיוט – לפתיעם ברשג – ולתיעם גדדיש. קוויז דומור ליאמום בלינך רוגצה. לפמעט מוסן מנת. להאמית קרהשק סכעיט דז מא, מנכם למטכין נשואי מנורך. קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי.
קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי סחטיר בלובק. תצטנפל בלינדו למרקל אס לכימפו, דול, צוט ומעיוט – לפתיעם ברשג – ולתיעם גדדיש. קוויז דומור ליאמום בלינך רוגצה. לפמעט
הועניב היושבב שערש שמחויט – שלושע ותלברו חשלו שעותלשך וחאית נובש ערששף. זותה מנק הבקיץ אפאח דלאמת יבש, כאנה ניצאחו נמרגי
קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם. וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי.סחטיר בלובק. תצטנפל בלינדו למרקל אס לכימפו, דול, צוט ומעיוט – לפתיעם ברשג – ולתיעם גדדיש. קוויז דומור ליאמום בלינך רוגצה. לפמעט מוסן מנת. לורם איפסום דולור סיט אמט, נולום ארווס אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק – וענוף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת
*הערה בלחיצה בטאבים יתחלף הטקסט
יוגה הינה דרך רוחנית, שמטרתה להביא את האדם לגילוי של השלווה והאושר הפנימיים אליהם כל אחד נכסף.
היוגה במסורת שיבננדה הינה יוגה קלאסית, המביאה להתפתחות הרמונית, וגילוי הפוטנציאל המלא של הגוף, ההכרה והנשמה.
סוומי וישנו דבננדה, מייסד ארגון שיבננדה הבינלאומי, סיכם את השיטה בחמישה עקרונות בסיסיים:
מרכז שיבננדה שם לעצמו למטרה לקדם את חמשת העקרונות הללו, באמצעות פעילויות מגוונות, מורים מהשורה הראשונה ותחושת שליחות אמיתית להפחתת הסבל בעולם.
בעידן המודרני, כשהמושג “יוגה” הפך שם נרדף לספורט הוליסטי, או פעילות גופנית אופנתית, אנו מרגישים זכות גדולה להנגיש את האור הרוחני היותר נעלה של היוגה כפי שזרח לאורך אלפי שנים.
סוואמי שיבננדה, מהמסטרים הגדולים של הודו במאה ה-20, הקדיש את חייו כדי להפיץ את מדע היוגה על כל ענפיו ובצורה השלמה ביותר, מדע שהיה נסתר וסודי במשך דורות רבים.
היוגה מאז ומעולם תורגלה כנתיב מיסטי למציאת האמת הרוחנית העומדת בבסיס הקיום האנושי של האדם וגם במהות הבריאה כולה. התהליך להתפתחות הרמונית וגילוי הפוטנציאל המלא של האדם ברובד הפיזי, האנרגטי, הרגשי, המנטלי, האינטלקטואלי והרוחני הושג על ידי תרגולים שקובצה תחת ארבעת שבילי היוגה :
סוומי שיבננדה תמצת את התרגולים הרבים של ארבעת נתיבי היוגה לכדי 6 עקרונות:
או בעברית – שרת, אהוב, תן, טהר, מדוט, הגשם
הצעידה לאורך שביל זה מתחילה בכך, שהאדם מכיר שייעודו העיקרי במהלך חייו, הוא שירות.
אמירה זו עשויה להשמע תמוהה לחלוטין למרבית בני האדם היות והם מרגישים ומאמינים שהבריאה נועדה לשרת אותם, ולהגשים את רצונותיהם, תשוקותיהם, חלותיהם וכו’ – אולם תפיסה זו היא הסיבה והשורש לסבל האנושי על פי תורת היוגה כמו גם הבודהיזם.
אז השיעור הראשון (ולעיתים נדרשות שנים או פרקי חיים כדי להפנים, לקבל וליישם אותו) באבולוציה הרוחנית שלנו הוא לשים את הדברים בסדר הנכון.
כשהשמחה שלנו תנבע מהיכולת לשרת אחרים במקום לצפות שישרתו אותנו, אנחנו נתחיל לפסוע בכיוון הנכון.
לכן, כל ארגון שיבננדה הבינל”א כולל המרכז ובית הספר בתל אביב, פועלים כעמותה ללא כוונת רווח.
את העשייה שלנו אנו מנהלים ברוח הקרמה יוגה – שירות בלתי אנוכי.
כולנו – המנהלים, המורים, אנשי קבלת הקהל, התחזוקה – משרתים אתכם בהתנדבות כדי לחלוק את המתנה הנקראת “יוגה”.
הצעד הבא הוא היכולת ללמוד לפתח ולטפח אהבה.
גם זהו שיעור גדול ועצום שלעיתים כה רבות נדרשות מאתנו שנים רבות להתבגר ולהבשיל על מנת להבינו
וכל זמן שהשיעור לא הופנם ויושם אנו עשויים לגלות שאהבת בוסר הינה מקור לכאב וסבל רב.
אנו משתוקקים שאהבה תופיע בחיינו, תמלא אותנו ותישאר שם לתמיד. על אף שלא ימצאו אף אחד שחווה זאת מסביבם, עדיין אנשים מאמינים ומקווים שהאהבה הזאת תגיע אליהם כמו זכייה בלוטו ולא תעזוב אותם, עד שיפרדו מן העולם.
אז עד שהנס יקרה ניתן ויש ללמוד ולתרגל את היכולת לפתוח את הלב ולהתחיל להעניק אהבה כחלק מהשירות,שהוא הוא הדרך הנכונה שלנו לפעול ולהתקיים כאן. שירות הוא אהבה בפעולה.
אהבה צריכה לקבל ביטוי לא רק פנימי כהרגשת לב. את הביטוי החיצוני שלה היא מקבלת בצורת נתינה.
נתינה אמיתית, ללא ציפייה לקבל משהו בתמורה היא הדרך שלנו לראות עד לאיזו רמת שלמות התפתחה יכולתנו לאהוב. האדם שזכה בהארה מעניק לאחרים כאילו היה מעניק לעצמו. עבורו המשפט “ואהבת לרעך כמוך” אינו סיסמא או ציווי, זוהי המציאות החיה שלו.
אם ניישם באופן רציני את כל הצעדים שתיארנו, ללא ספק נתקדם מרחק רב בתהליך הצמיחה הרוחנית. עכשיו על השואף הרוחני ללמוד להכיר את עולמו הפנימי ברמה הרבה יותר מפורטת, לפנות אל תוך מעמקי תת המודע ולהבין את הכוחות הנסתרים היוצרים את ההרגלים שלו, ההתניות שלו, המושגים שלו אודות עצמו והעולם.
כאן מתחיל תהליך טיהור פנימי הדומה לבדיקת חמץ לפני ליל הסדר. התלמיד מחפש ומטהר עצמו מכל שמץ חמץ או אגו – אכן תהליך משמעותי ומפרך.
עכשיו הדרך סלולה למדיטציה. בימינו רבים קופצים אל הקומה האחרונה של הבניין הרוחני מבלי לוודא שיש לו בסיס שיתמוך בהם. מדיטציה תמיד היתה פסגת התרגולים וההכשרה הרוחנית ולא רק כלי להרפיית מתחים כפי שלעיתים רבות מתייחסים אלה כיום במערב.
מדיטציה שנעשית על ידי שואף רוחני שהכין את הקרקע בשקידה ויגיעה אכן תניב את פירותיה!
ומהו הפרי הסופי – זוהי הגשמה עצמית או הגשמת הייעוד שלשמו נולדנו, זהו מצב בו אנו יכולים מתוך חווייה ישירה לענות על כל השאלות הקיומיות העולות בחיינו כמו:
היוגי שהגיע לפסגת היוגה מגלה כי המציאות המוחלטת, האינטליגנציה הקוסמית, אלוהים, הטבע או כל שם אחר שבו נבחר לקרוא למציאות הגדולה, כל אלה אינם שונים ממי שהוא באמת. הוא מזהה את עצמו כישות רוחנית הזהה ומאוחדת עם כל מה שקיים.
וזוהי “יוגה” שפרושה הוא אחדות:
אני עצמי הוא ישות רוחנית הזהה ומאוחדת עם כל מה שקיים.
לשירותכם תמיד!
צוות מרכז שיבננדה ליוגה ודנטה – תל אביב
יוגה אותנטית בתל-אביב – מרכז שיבננדה ליוגה הינו הרבה יותר מעוד סטודיו ליוגה. אנחנו בית ספר ללימודי מדעי היוגה וסניף של ארגון היוגה הגדול בעולם. אצלנו תוכלו לבחור בין שפע של שיעורי יוגה במגוון רמות עם מורי מיומנים ומנוסים, לבין מסלול של קורסים מובנים שיבטיחו התקדמות שיטתית בכל האספקטים של התרגול. אתם מוזמנים לבדוק את מערכת שיעורי היוגה היומיים שלנו או לבדוק את דפי הקורסים היעודיים שלנו : יוגה למתחילים, יוגה למתקדמים, קורס מדיטציה, קורס מדיטציה מתקדם, קורס ללימוד פסוקי היוגה של פטנג'לי, קורס חשיבה חיובית, קורס איורוודה (רפואה הודת קלאסית), סדנת איורוודה ובישול יוגי, סדנת פרניאמה (נשימה יוגית), סדנת דמיון מודרך ועוד הרבה יותר.
כל הלימודים והתרגולים כולל תרגול תנוחות היוגה הינם ברוח המדיטציה ועם דגש על נשימה יוגית. לכל התרגולים יש השפעה מאד מיטיבה על מערכת העצבים והינם מיועדים לשם הורדת תופעת דחק (סטרט – stress) כך שאם אתם סובלים מחרדות, דיכאון, הפרעות שינה או עיכול תמצאו שפע של כלים להיטיב עם הגוף והנפש שלכם ולהשתחרר מסימפטומים מעיקים.
התרגול במרכז נעשה באוירה ביתית חמה ותומכת. כל הצוות שלנו מורכב ממתנדבים המקדישים את כשרונם, מרצם וזמנם כדי להעניק לכם את מה שהם מחשיבים למתנה הגדולה ביותר שהם קיבלו לחייהם – מתנת ה-יוגה וה-מדיטציה.
אנו רוצים להזמין אתכם לבוא ולהתנסות לפני שאתם מחליטים להתחייב למסגרת של תרגול. אתם מוזמנים להתקשר אלינו ולתאם שיעור התנסות ליוגה, למדיטציה או לכל אחד מהקורסים האחרים שלנו. אם התרגול והאנרגיה של המרכז מצאה חן בעיניכם אנו בטוחים שתפיקו אינספור תועלות ממסגרות הלימוד שלנו כפי שחוו עשרות אלפי תלמידינו במהלך כמעט 50 השנה האחרונות, מאז שהמרכז נוסד בתל אביב בשנת 1971.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית מוסן מנת. להאמית קרהשק סכעיט דז מא, מנכם למטכין נשואי מנורך. ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה – לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.
נולום ארווס סאפיאן – פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק – וענוף סחטיר בלובק. תצטנפל בלינדו למרקל אס לכימפו, דול, צוט ומעיוט – לפתיעם ברשג – ולתיעם גדדיש. קוויז דומור ליאמום בלינך רוגצה. לפמעט מוסן מנת. להאמית קרהשק סכעיט דז מא, מנכם למטכין נשואי מנורך. קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי.
קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי סחטיר בלובק. תצטנפל בלינדו למרקל אס לכימפו, דול, צוט ומעיוט – לפתיעם ברשג – ולתיעם גדדיש. קוויז דומור ליאמום בלינך רוגצה. לפמעט
הועניב היושבב שערש שמחויט – שלושע ותלברו חשלו שעותלשך וחאית נובש ערששף. זותה מנק הבקיץ אפאח דלאמת יבש, כאנה ניצאחו נמרגי
קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם. וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי.סחטיר בלובק. תצטנפל בלינדו למרקל אס לכימפו, דול, צוט ומעיוט – לפתיעם ברשג – ולתיעם גדדיש. קוויז דומור ליאמום בלינך רוגצה. לפמעט מוסן מנת. לורם איפסום דולור סיט אמט, נולום ארווס אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק – וענוף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת
*הערה בלחיצה בטאבים יתחלף הטקסט
תנוחות היוגה (אסנות) עוזרות לפתח גוף בריא וחזק על ידי הגברת הגמישות, שיפור מחזור הדם ואיזון מחזורי הגוף הנוספים.
תרגילי הנשימה (פרניאמה) מפחיתים מתח גופני, מונעים מחלות, מגבירים חיוניות ומובילים לריכוז ושליטה בהכרה.
הרפיה היא הדרך הטבעית להטענה מחדש של הגוף. היא מאפשרת איזון הגוף וההכרה ומפחיתה עייפות ודאגות.
התזונה הינה הדלק של הגוף. התזונה היוגית היא תזונה צמחונית המבוססת על מזונות טהורים, פשוטים וטבעיים, המתעכלים ונספגים בקלות, ומקדמים בריאות של הגוף וההכרה.
הינן המפתח להשגת שלווה פנימית, יציבות רגשית והעלמת השליליות מחיינו.
“בשיבננדה חזרתי לנשום, בשיבננדה חזרתי להרגיש,
בשיבננדה חזרתי לחייך, בשיבננדה חזרתי לעצמי”